EN | NL

Digital Dutch Xperience

KPN

Vraag

Het KPN Experience center helpt klanten om hun digitale transformatie te versnellen door middel van inhoudelijke programma’s op de as van technologie. Daarbij is het belangrijk dat bezoekers leren aan welke knoppen ze in hun reis kunnen draaien: mensen, organisatie en technologie. Na een dag in het centrum moeten klanten niet alleen geïnspireerd naar huis gaan, maar ook weten waar ze kunnen beginnen om te werken aan haalbare, tastbare oplossingen.

Oplossing

Bezoekers leren belangrijke succesfactoren voor digitale transformatie spelenderwijs kennen en begrijpen met de inzet van gamification. In drie games leren bezoekers over de war on talent, organisatie flow en innovatie. Het wandvullende projectiescherm dompelt de gasten helemaal onder in de ervaring en door de volledige integratie met de AV showcontrol zijn de drie games een naadloos geheel in het programma.

Wat is er geleverd?

  • 3 multiplayer games, bestuurd met X-Box controllers
  • 1 interactieve ervaring op een 12m² projectiescherm
  • 1 uur durend programma
  • volledige integratie met de AV showcontrol



De ervaring

Bij binnenkomst blijkt met het neerzetten van een kop koffie op tafel al dat dit geen saaie dag zal worden. Een projectie om de kopjes heen begroet de gasten en nodigt hen uit om te interacteren. Als iedereen er klaar voor is, worden de klanten in de volgende ruimte ondergedompeld in de toekomst. Het wandvullende projectiescherm leidt hen door een inspirerende film, helpt om profielen te maken en verdiepende gesprekken te voeren.

Nadat een expert van KPN heeft verteld over alle technologische mogelijkheden mogen de gasten aan de slag. Met X-box controllers besturen zij in groepjes drie verschillende games. In de eerste game koppelen bezoekers de juiste medewerkers aan de juiste rollen op basis van hun vaardigheden. Hoeveel kunnen ze er koppelen voordat de werkdag voorbij is? De tweede uitdaging gaat over gestroomlijnde processen en agile kunnen werken. Kleurige puzzelstukken staan symbool voor de planning, waarbij bepaalde routes afgelegd moeten worden van A naar B. Flexibiliteit is een vereiste, want de planning kan halverwege omgegooid worden! De laatste game gaat om snelheid: klik zo snel mogelijk op de futuristische stad in typische KPN kleuren om nieuwe technologie beschikbaar te maken.

Na een korte wrap-up eindigt de ervaring en verlaten de klanten met nieuwe energie en begrip het experience center.


Wil je meer weten over Digital Dutch Xperience of kunnen we je bij een soortgelijk project helpen? Neem dan contact op met Wouter Verbiest (wouter.verbiest@yipp.nl).